Balsammetoden

Allmänt / Permalink / 0
Jag har som sagt kört på balsammetoden ett tag nu och mitt hår mår så mycket bättre av det. Jag tänkte skriva om vilka produkter jag använder och hur jag gör. Det finns även sidor på nätet där man kan läsa mer om det samt se vilka balsam, inpackningar och stylingprodukter som är godkända. När man ska komma igång behöver man börja med ett "sista schampo". Jag kör på den någon gång då och då. Tex efter jag varit hos frissan och måste "börja om" eller bara få bort balsamrester.  Jag använder coop extras schampo 
 
Efter schampot eller tar jag ett tvättbalsam som jag klickar ut på huvudet. Masserar in detta i hårbotten i ca 2 min. Detta börjar jag alltså med om jag inte kör sista tvätten schampo. Skölj noga. Jag använder det här balsamet från Barnängen.
Här kan man köra på det vårdande balsamet i längderna men jag brukar köra en inpackning. Dessa tre använder jag:
 
Jag fortsätter med inlägget sen, för just nu går det inte att ladda upp bilder..
 
Till top