Lite egentid

Allmänt / Permalink / 0
Gick ut på en promenad/löprunda förut. Nu sitter jag på en fin plats i en skog vid Simonstorp och njuter av solen, lugnet och fågelkvitter. 
Jag åkte till mina föräldrar med barnen förra veckan. Dessvärre har vi inte träffat några kompisar. Skulle ätit middag med två vänner från universitetet men vi ställde in. Imorgon åker vi hem till pappa Joni, som nog tycker att det är ganska tomt där hemma. 
 
Dylan är i Finspång med morfar, de skulle hämta något på hans jobb. När de åker över Skutenbron säger Dylan " Vad vackert det är". Gulle. Vi skulle kanske köpt hus i Finspång istället? Nejdå, trivs bra i Åker. Däremot skulle jag kunna tänka mig en stuga i Finspång. Gärna i Köp för där hade min gammelfarmor Tora en stuga. Den byggde min gammelfarfar och den står kvar än idag, men är lite renoverad. Gammelfarmor åkte ut dit själv på somrarna även när hon närmade sig 90. Badade i sjön, gick på dass.. Ja, inte ens badrum fanns. 
 
Jag bokade tid hos frissan i juni. Det är ganska skönt att ha slingat håret, behöver inte gå så ofta. Kör fortfarande med balsammetoden och det funkar bra. Kanske kan göra ett inlägg om vilka produkter jag använder och hur jag gör? När jag får tid.. Hinner knappt med någonting längre.
 
Som sagt, imorgon åker vi hem. Ska måla klart köket denna vecka, sedan tänkte jag börja med sovrummet. Måste fixa lite ute också. Plantera och fixa med odlingslådor tänkte jag.
 
Nej, nu måste jag promenera vidare!
 
 Förresten, igår skrattade Levi för första gången! Klipp finns på min Instagram,  frokenwaleij 
Till top