Halloweenfest 🎃

AllmÀnt / Permalink / 0
IgÄr var Dylan bjuden pÄ Halloweenfest hos kompisen Viggo. Han ville som sagt vara en pumpa och jag Äkte runt i varenda affÀr för att köpa en pumpadrÀkt men hittade ingen. Vet att Hennes & Mauritz har men kÀnde inte för att Äka till Eskilstuna eller SödertÀlje för det. Köpte en utklÀdnad pÄ Rusta och smink pÄ Lekia och gjorde ansiktsmÄlning. Dylan blev nöjd! Det var fullt ös hela dagen igÄr och jag vaknade 4 pÄ morgonen. StÀddag med grannarna pÄ förmiddagen. Dylan tyckte det var jÀttekul att fÄ hjÀlpa till att klippa trÀd osv. Sedan var det bara att gÄ in och göra oss iordning. Jag skulle pÄ tjejkvÀll i StrÀngnÀs efter Halloweenfesten.
 
Det var sÄ lyckat, barnen hade sÄ roligt! JÀttegod (och fin) mat. Spökpizzor och en massa annat gott. Dylan hade bara trÀffat Viggo men lÀrde kÀnna de andra barnen ganska snabbt och det var spring och bus i tvÄ timmar.
Han slog ihop pÄ soffan sen.
 
Jag Äkte och parkerade bilen hos min vÀn Mathilda för att sedan gÄ till Ida som bor lite lÀngre bort. Hade aldrig gÄtt den vÀgen och fick lite dÄliga vibbar. En man gick bakom mig och polisen Äkte förbi tvÄ gÄnger. Hemskt att man ska behöva kÀnna sig sÄhÀr rÀdd nÀr man Àr ute och gÄr pÄ kvÀllen. Jag ringde mamma och pratade med henne pÄ högtatalartelefon.. Fick sedan höra av mina vÀnner att det skedde en vÄldtÀkt dÀr i fredagskvÀll. SÄ obehagligt.. NÀr vi gick hem vid 2 kom polisen igen.
 
Vi hade en jÀttetrevlig kvÀll! Tog tyvÀrr inga bilder.
Nu Ă€r jag och barnen hos mina förĂ€ldrar. Dylan har "lov" sĂ„ vi stannar hela veckan. Joni fĂ„r njuta av lugnet, stackarn hade en tuff natt och förmiddag 😂
 
 
Till top