Julstämning

Allmänt / Permalink / 0
Här hemma har vi pyntat för fullt. Det började med tomtar, änglar, krubban, kyrka, väggbonad osv. Men idag, då bestämde vi att granen fick komma upp. Eller granarna rättare sagt, jag har en liten från när jag bodde själv i Norrköping. När vi fått upp granen hittade vi dock inte belysningen.. Jag sprang upp på vinden tre gånger, ut i förrådet, tittade i förrådet under trappan men den är borta. Så Joni fick åka in till Rusta och köpa en ny. Vi hade ljus tidigare men nu fick det bli små lampor. Dock blinkar några utav dem. Jag hade föredragit om de inte gjort det men barnen är nöjda! Dylan råkade ha sönder sitt nya pynt han köpt på Rusta. En tomte som spelar golf vilket inte var någon favorit hos mig men jag blev ledsen för hans skull. Han blev så ledsen! 
På tal om att jag inte gillar vissa pynt. Joni och Dylan har en tradition de gjort tre år i rad nu. De åker till Rusta och köper pynt, oftast sånt som jag inte är förtjust i. Joni gör det för att retas men Dylan tycker bara det är roligt. I år skulle de köpa utomhusbelysning. Den blinkar i olika färger och man kan öka hastighet på den. Jag vet, det är hemskt. Men, Dylan är helnöjd. De kom även hem en Rock n Roll tomte och två tomtar varav den ena åker motorbåt och den andra spelar (spelade) golf. 
 
Idag har vi även passat på att baka lussebullar. Men jäklar vad de jäste, de blev enorma. Inte så vackra, men väldigt goda. Det blev iallfall en väldigt lugn lördag och söndag. Jag var ute på galej i fredags och var så trött igår. Blev väldigt mycket dans och jag är inte van längre så har världens träningsvärk och ont i nacken. Varför ska jag alltid headbanga? Får alltid såhär ont efteråt.
 
I veckan blir det jobb om barnen får vara friska. Mycket skapande på jobbet och öppning av julkalender. Det här är den mysigaste tiden på året. Hoppas att många av barnen är friska till Lucia. Mycket sjukdom hos oss precis som på många förskolor just nu. 
I morgon ska vi äta julbord på Gripsholms värdshus med jobbet. Ska bli så mysigt! På tisdag är det körövning och nu tränar vi på julsånger till vår julkonsert i kyrkan. På onsdag blir det julbord igen men med kören den här gången. 🎄🌟
 
 
Till top