Norrsken

Allmänt / Permalink / 0
Ikväll fick jag ett sms från kollegan som frågade om jag ville titta på norrsken. Sist det var här missade jag det och blev så besviken. Jag hämtade upp henne vid 19 sedan åkte vi ut till en sjö som ligger här i Åker. Nu har jag äntligen fått se det och det var magiskt!
 
 
 
Vad har hänt sen sist då? 
Vi har spenderat två helger hos mina föräldrar. Förra lördagen åkte jag och Dylan till badhuset i Finspång. Vi var där när de öppnade och badade i tre timmar. Vi hade så roligt! Först övade vi på att simma och det blev sex längder i bassängen. Armarna simmar han bra med nu är det bara benen. Han tar sig ju fram men just benen sprattlar han mest med. Det var väldigt lite folk på morgonen vilket var skönt. Vi åkte den gula rutschkanan ett par ggr, vilket jag tyckte var roligast. Vid ett tillfälle skulle jag sätta mig i ringen men tappade greppet och för iväg utan Dylan. Stackaren såg helt chockad ut och jag skrek "Stanna där, åk inte efter, jag kommer stanna där" Sprang i panik upp igen och som tur var satt han kvar där. Efter badet åt vi pizza på Babylon och det var flera år sedan jag var där sist. De berättade att de öppnade 1990 och jag minns själv när jag var liten och åt där med mina föräldrar. Sedan med kompisar när jag blev äldre! Efter lunchen åkte vi ut till kyrkogården en sväng. Gick till släktingars gravar men också vänner och bekanta som lämnat oss alldeles för tidigt. 
 
 
 
Dylan köpte ett par nya simglasögon som lillebror självklart skulle prova!
 
 
Annars har vi jobbat och barnen har fått varit friska. Eller vänta förresten, Levi fick feber förr förra veckan och hade feber i tre dagar men jag har jobbat två veckor i rad och det var längesedan. Nu i helgen ska barnen sova hos sin farmor och farfar. Joni och jag ska ut och äta på lördag sedan blir det myskväll. Jag ser fram emot att ta ett bad och få en hel nattsömn utan att bli väckt!
 
 
Måste visa den här bilden bara. Levi blev arg för att han inte fick gräddfil till frukost. När vi kom hem efter jobb och förskola hämtade han det igen. Han fick lite på en sked, åt det men sen har han inte velat ha det mer. Nu i efterhand tror jag att han trodde det var keso,  vilket han älskar..
 
 
Förresten, jag ska fixa designen på bloggen någon dag...
Till top